Cosplayeren

Er du interesseret i kostumer og design?

Interesserer du dig for cosplay? Kan du lide at bruge kostumer til at gå ind i en rolle, og lære flere sider af dig selv at kende? Holder du af det fællesskab der opstår, når man har fælles interesser?

Så er Epos nok en skole for dig!

På Epos er det en del af vores hverdag, at vi går ind og ud af roller. Og kostumer hjælper os med at gøre rollerne levende. Vi har gode værksteder til at designe tøj og props til cosplay. Du får også træning i at lægge makeup, som passer til de forskellige kostumer.

Lær gennem rollespil – prøv dig selv af i nye roller:

Meget af vores undervisning foregår som læringsrollespil, og i løbet af året kommer du til at træde ind i mange forskellige roller. – For eksempel: En adelig opdagelsesrejsende  fra en steampunk verden; en eventyrfigur fra Alice i Eventyrland og en elev på et Hogwarts-inspireret trolddoms-akademi.

Steampunk - Rollespillet 'Terra Incognita'

Steampunk-rollespillet Terra Incognita

Rollespillet ‘Alice‘ (-in wonderland)

College of Wizardry – et rollespil på et magisk slot

Mange forskellige slags valgfag:

På Epos får du måske også smag for nye interesser, og du kan melde dig på en stor vifte af valgfag og fritidsaktiviteter som: Just dance, fan fiction, werewolf, teatersport, rollespil, brætspilscafé, tegneworkshop og meget mere.

Life skills – bliv klogere på livet:

På et år på Efterskolen Epos kommer til at lære en masse forskellige ting – både i undervisningen og i fritiden:
Du får nye venner, du bliver bedre til at samarbejde og løse konflikter, du lærer hvad der skal til for at komme i god fysisk form, du lærer om dig selv og hvordan du reagerer i forskellige situationer og du opdager måske talenter du ikke anede du havde -­ og meget meget mere.

Nogle cosplayere og rollespillere lavede denne lille film, da de var på cosplay camp på Efterskolen Epos.

En lille film om cosplay-valgfag på Epos: