Beliggenhed og transport

Beliggenhed
Efterskolen Epos ligger i byen Fynshav på øen Als i Sønderjylland, i de bygninger som tidligere var Danebod Højskole. Skolen er omgivet af grønne områder, ligger tæt på skov og 5 minutters luntetur fra en blå flag badestrand. Skolen råder over gode faciliteter og god plads – både ude og inde. Den har mange små snirkler og smukke historiske bygninger, som gør skolen velegnet som stemningsfuld ramme for rollespil og cosplay.
Se billeder af skolens bygninger og omgivende arealer.

Færge
Skolen ligger få minutters gang fra Bøjden-Fynshav færgen, som med fordel kan benyttes af elever fra Fyn og Sjælland.

Kørsel
Fra Århus er transporttiden 2t. 5 min. i bil, og fra Aalborg 3t. 8 min. På Epos ønsker vi at være meget aktive i forhold til at støtte elever og forældre i at arrangere fælleskørsel, så man både sparer benzin, og forældrene sparer transporttid.

Tog
Nærmeste togstation er Sønderborg station, hvorfra der går busser videre til Fynshav. Hvis bussen ikke passer kan man også bestille en flextaxa til en overskuelig pris. Husk blot at en flextaxa skal bestilles i god tid og senest 2 timer før.

Forlængede weekender
Vi vil tilrettelægge skoleåret sådan, at der fordelt over året vil være forlængede weekender. På den måde får elever, der kommer langvejs fra, mere glæde af at have taget turen.

Adresse: Færgevej 5, Fynshav, 6440 Augustenborg