Taktikeren

Lær gennem spil og simulationer på Efterskolen Epos

Kan du lide at spille avancerede spil og tænke strategisk? Holder du af spil som Magic the Gathering, Small World eller Game of Thrones? Kan du være fordybet i timevis i computerspil som Civilization eller StarCraft? Kan du lide at gruble over komplicerede problemer og prøve dig frem, til du finder en løsning? Kunne du tænke dig at gå på en skole, hvor spil og simulationer er en vigtig del af undervisningen?

Så er Epos nok en skole for dig!

Meget af vores undervisning foregår som læringsrollespil, hvor de beslutninger, du træffer, får indflydelse på historien og på spillets gang. I fritiden kan du få valgfag om spil og spildesign, og i nogle af weekenderne holder vi turneringer i taktiske brætspil og computerspil.

På Epos får du måske også smag for nye interesser, og du kan melde dig på en stor vifte af valgfag og fritidsaktiviteter som: Fægtning, styrketræning, eSport, skrivekunst, rumskibs-simulator (‘Artemis’), teatersport, rollespil, historiefortælling og meget, meget mere.

Se film om, hvordan vi har brugt computer-simulationsspillet ‘Peacemaker’ i samfundsfag.

Se også vores små film om, hvordan brætspil i tyskundervisningen og rollepil i engelskundervisningen kan hjælpe dig med at lære sprog på en hurtigere og sjovere måde.

Eller læs blogindlægget om valgfag med strategispillet Civilization V.

Spil og aktiviteter, der foregår ansigt til ansigt

Der skal være tid til at nyde et godt spil foran computeren. Men på Epos arbejder vi med også at tage spillene væk fra skærmen og dyrke den værdi og det nærvær, der findes i aktiviteter, der foregår ansigt til ansigt.

Et par eksempler:

Levende counterstrike:

Vi griber grundideen fra det populære skydespil CS:Go og indretter skolens idrætssal til en kamparena, hvor to hold dyster mod hinanden med nerf guns i en kamp på koordinering, timing og udholdenhed.

Doctor Who – Spildesign

Design dit eget læringsrollespil, – indret skolen som din egen dystopiske science fiction verden (inspireret af TV-serien Doctor Who) som dine med-elever skal gå på opdagelse i. Lær undervejs om spildesign og projektledelse. (Se filmen fra vores Doctor Who temaforløb her.)

Strategi og samarbejde

Lær om strategisk tænkning og træn din koncentration og evne til at overskue komplicerede regler i vores brætspilsvalgfag. Træn dine samarbejdsevner i vores valgfag om computerspil og kommunikation. -Prøv f.eks. vores rumskibs-simulator ’Artemis’ hvor din evne til at kommunikere godt med resten af din besætning er vigtigere end, hvor hurtig du er på computertasterne.