Familiehøjskolen Danebods Venner, 8.-13. juli 2024

Efterskolen Epos og elevforeningen Danebods Venner afholder familiehøjskole for alle, der ønsker en aktiv sommeruge med leg og kreativitet på tværs af aldre.
På familiehøjskolen kan man deltage i et udvalg af tilbud for børn, unge og voksne, bl.a.: Kreative værksteder; brætspilsaften; foredrag og koncert; morgenyoga; børneteater; boldspil; sangteknik; ekskursioner på Als; zombie-rollespil i den dunkle skov og meget mere.
Der er også tid til bare at nyde sommeren og den fantastisk dejlige sandstrand, som ligger få minutters gåtur fra Epos/Danebod.

Familiehøjskolen er resultatet af et godt samarbejde mellem fællesskaberne omkring Danebod Højskole og Efterskolen Epos. I løbet af ugen vil du både møde klassiske højskoletraditioner som sang fra højskolesangbogen og tankevækkende foredrag, og du vil møde masser af ‘Epos-agtige’ og nørdede aktiviteter for både børn, unge og voksne.

Så: Hvad enten du er til beach volley eller bueskydning; yoga eller gladiatorkampe, filosofiske samtaler under lindetræet eller teatersport på de skrå brædder – så er minihøjskolen for dig 🙂

Få mere at vide

Her finder du programmet for familiehøjskolen, hvor du også kan læse om tilmelding med mere. Kontakt mathias@efterskolen-epos.dk hvis du har spørgsmål.

Hvorfor er det fedt at være på familiehøjskole på Danebod?

”Jeg synes at det er rigtig sjovt at tage på højskole fordi man har altid noget at lave og man får hurtigt nye venner. Hvert år er der koncertaften hvor der kommer et band. Sidste år var det flamingo og om fredagen er nerf kamp for børn hvor der er forskellige “modes” som capture the hill og elimination. Fredag er der fest med sange og hygge og en masse andre ting. Jeg synes at festaftenen er rigtig sjovt og så også lige koncertaften og alle aktiviteterne”.

Laurits, 11 år

Danebod er for mig et must-go-to sted. Jeg har meget at sige om det, men lad os starte fra en ende, ok? Hvert år kommer mig og min familie hen til Als for at komme til Danebod. Enten turen hjem eller frem tager vi et stop i Tyskland og køber slik og sodavand. Danebod for mig er en stor familie, som jeg kender mange af men som der også er ukendte ansigter, der kunne blive en ven. Danebod er sjovt fordi der er så meget at lave, at man ikke kan bestemme sig for hvad man vil. Ting, som jeg synes, er sjovt, er epoeter, zombie-løb og werewolf (spil). Men når det kommer til festdagen, bliver det vildt. Man starter ud med forberedelsen og sådan nogen ting og til børnene nerf kamp. Senere på dagen er der fremvisning af ting, folk har lavet i løbet af ugen med drinks og det hele. Så når det kommer til aftenen får man mad og dessert og endda flamenco! Men det var kun sidste år, hehe. Senere på aften er der fest og ballade, hvor man kan fortælle mange historier som Svend kaoset. Men når det kommer til stykket, er Danebod et godt sted som jeg ville anbefale til jer”.

Zacharias, 11 år

”Tag på Danebod!

Jeg synes at Danebod er et helt fantastisk sted. Danebod har bare et fantastisk gruppe-sammenhold som man ikke finder mange andre steder. Deres aktiviteter er altid sjove og interessante. Hvert år er der bare så mange nye spændende workshops og også nogle af dem fra året før, hvor man lærer en hel masse forskellige typer mennesker at kende, som man ikke ville have mødt hvis man ikke kom og deltog i Danebods fællesskab. I år vil blive mit 3. år på Danebod, og jeg har glædet mig siden jeg sad i bilen hjem fra den fantastiske uge sidste år. Jeg glæder mig fx til afslutningsfesten men også til det foredrag, der er i starten af ugen som har været mega spændende de forrige år”.

Rose, 13 år

”Jeg elsker at være på højskole fordi man har et virkelig godt fællesskab, det er rart at være sammen og man er altid sammen om at gøre tingene til en fantastisk god oplevelse. Jeg synes også at det er rart fordi man bare kan være sig selv uden at det er mærkeligt og så er det virkelig hyggeligt at se de mennesker man ikke har set i lang tid”.
Karoline, 11 år