Starten på en rejse

Af Laurits Lindbøg Radzio, elev årgang 2018-19

At komme på Epos er en rejse. En magisk quest som alle Epoeter drager afsted på sammen med andre eventyrere. Og sammen vil vi udstå kampe imod kaos og overkomme utrolige ting.

Men en Epoets rejse starter ikke bare på første skoledag. Allerede på Epos camps, kan man være heldig at møde nogen af de helte og heltinder som vil gå sammen med én på eventyret der hedder Epos.
Det første man gør på første skoledag, når alle står samlet under lindetræet, er at kigge efter de venner man har mødt på camps. Man kommer måske til at knytte bånd til mennesker man ellers aldrig ville havde mødt eller troet man kunne blive venner med, men pludselig er man på den samme mission og overvinder drager der både kan tage form af rollespil, køkkentjans, tyske verber eller hjemve.

Et sted hvor man må nørde om alt

Om det er at bruge to timer på at diskutere om ”Peeves properly is a pervert” under et Harry Potter scenarie eller at sidde og tegne og synge Steven Universe sange sammen – hvis der er noget du nørder, så er der nogen der vil nørde med dig. Man kan dyrke sine teorier og man har også chancen for at introducere andre for sine yndlingsuniverser uden at være bange for at blive grint af eller at stå alene.

“You’re are a nerd Harry”

Først og fremmest er Epos et sted hvor du bliver accepteret. Og at være nørd er noget man er stolt af.
På Epos kan du være den du er eller måske den du altid har drømt om at blive, men aldrig har fået lov eller haft mod til at være i folkeskolen. Epos er et sted hvor du kan være åben, du kan sætte dine grænser og få dem respekteret.
Du kan sige det ”det her er mig” og blive omringet af skøre hoveder der vil have dig med på det eventyr, der starter under Lindetræet og som fortsætter imod det uendelige univers.

Lindetræet