Sommer på Epos

Af Mette-Marie Sindalsen, mor til Noah Ettrup.

Da jeg spurgte mine drenge Noah – kommende Epoet på 15, og hans lillebror Asbjørn på 12, om hvor sommeren skulle gå hen, var der ingen tvivl for dem.

Sommerhus på Bornholm, en hyttetur til Sverige eller en lille tur til London, stod valget imellem.
Det var først et svært valg, men da Mathias’s nyhedsbrev om en billig ferie/arbejdsuge på Epos kom ud, var valget taget med det samme for dem.
De glædede sig SÅ meget til årets ferie.

Jeg forventede at møde en skole og have en hyggelig arbejdsuge.
Det der mødte os var: Den bedste ferie vi længe har haft. Vi fik malet, hamret, flytte rundt på ting, vasket gulv… Men vi fik i den grad også mødt mange nye mennesker, hygget, grinet, moret os, taget på stranden og trods et par dage med regn fik vi også masser sol.

Da ugen var ovre var vi fyldt af glæde, og selv om vi havde arbejdet hver dag, var vi ikke fysisk trætte, for det havde ikke føltes som en arbejdsuge, men ja: Som en ferie.

Citat Noah: ”Elsker ferie der giver mening”, og det gjorde denne.

Til sidst vil jeg takke alle der er tilknyttet Epos, specielt Mathias og Alea, for at gøre stedet så varmt og imødekommende. Jeg har bestemt ingen skrupler ved at sende min, nu store, søn af sted, for at være et år sammen med jer.

Og vi glæder os alle til en arbejdsuge mere af slagsen, hvis der skulle komme en.

Noah fejrede sin fødselsdag under arbejdsugen på Epos.

Asbjørn hjælper med at slå Epos' nye middelaldertelt op.

Asbjørn hjælper med at slå Epos’ nye middelaldertelt op.

Noah og Malene dekorerer kælder-toiletterne på deres kommende skole.