EBOS´erne – Bæredygtighedens vogtere

Fire øko-superhelte er netop landet på Epos! Med blafrende, grønne kapper og et stålsat blik vil disse 4 x E.B.O.S.(Epos’ Bæredygtig Omstillings-Sheriffer) bekæmpe madspild og glødepærer. Missionen: At gøre Epos til den mest bæredygtige efterskole i Universet.

EBOS’erne består af biologilærer og øko-ekspert Nina Tofte Hansen samt tre epoeter: Victor Hulgaard, Andreas Findalen og Noah Sarah Ekelund. Nogle af de første missioner består i at få sat nogle effektive skraldesorteringssystemer op på skolen og minde alle om at huske at bruge dem. Desuden har EBOS’erne sat gang i kompostering af skolens køkkenaffald og sørget for, at Epos’ årgangstrøjer er produceret af fair trade og 100% økologisk bomuld.

Hvor mon EBOS’erne slår til næste gang?

EBOS'erne 2