Efter at Epos i ni år har været på studietur på College of Wizardy besluttede vi, at det var på tide at prøve noget nyt.
I år gik studieturen derfor til et slot i Tjekkiet, hvor vi spillede rollespillet Daimon, som er inspireret af Philip Pullmanns “Det Gyldne Kompas” fantasy-trilogi. Historien foregår i en verden, hvor menneskers sjæl er synligt manifesteret i form af en dyreskikkelse, en såkaldt Daimon. Halvdelen af eleverne spillede derfor mennesker, den anden halvdel deres “daimoner”. Menneske og daimon er nogle gange enige, men andre gange kan de repræsentere forskellige – og konfliktfyldte – sider af ens personlighed. -Og hvordan håndterer man tvivl og indre splittelse, når din sjæl har en fysisk krop og kan tale til dig – eller råbe af dig?
Rollespillet handlede også om kontrol og autoritet, for spillet fandt sted på en kostskole af den gammeldags type: Sankt Elenas Akademi for Dyd. På kostskolen lægges der vægt på disciplin og sammenhold – for enhver pris. Det bragte spillerne ud i mange dilemmaer undervejs.
Spillet var designet og ledet af Katrine Wind, med hjælp fra en gruppe erfarne rollepilsarrangører, hvoraf flere var tidligere Epos-elever.