Hvorfor hedder vi ‘Epos’?

Et epos er en episk fortælling. Ofte handler den om mennesker der drager ud i verden for at udføre store bedrifter. De græske historier Illiaden og Odysseus er begge eksempler på et Epos.

Efterskolen Epos – fortællinger for livet
På efterskolen Epos bliver du og dine venner hovedpersonerne i hinandens livsfortællinger.  Vi skaber historier sammen både i fantasiens og i virkelighedens verden. Gennem rollespil skaber vi universer, vi kan udfolde os i. Og rollerne du spiller er en del af dig selv, så du vil opdage, at du kan være mange, når du vil!

Virkeligheden kan være lige så magisk som fantasien, og gennem det daglige fællesskab på Epos vil du opleve, at dine handlinger kan udføre små mirakler for andre mennesker og for dig selv.

Epos (gr. ἔπος épos, egtl. “det talte (ord)”) er en litterær genre, der beskæftiger sig med heltebedrifter og store fortællinger.

Efterskolen Epos på Danebod