AFLYST: Vi har aflyst Estros i flammer 2017 på grund af for få tilmeldinger. Vi har fået den feedback, at Kristi Himmelfartsferien ikke er et godt tidspunkt fordi mange familier har ferieplaner eller skal til konfirmation der. Vi vender tilbage med et stort liverollespil i foråret 2018, og planlægger desuden at afholde en månedlig liverollespilskampagne som optakt til det store rollespil. Mere info følger.

Estros i flammer – liverollespil d. 25.-27. maj 2017

Epos afholder i samarbejde med ungdomsringen et stort liverollespil i Kristi Himmelfartsferien 2017: Estros i flammer. Det bliver et rollespil, hvor vi lægger vægt på sammen at skabe den gode fortælling. Rolleindlevelse vil være i centrum. Rollespillet er først og fremmest målrettet rollespilsklubber.

Denne side bliver løbende opdateret med nye informationer.

Facebookgruppe for klubpædagoger:

Hvis du er klubpædagog og planlægger at deltage, så tilmeld dig arrangementets facebookgruppe. Her kan du komme med input til plottet og byde ind på vigtige roller – på egne og din gruppes vegne.

Start og slut

Ankomst: Torsdag d. 25/5 i tidsrummet 15-18. Spilstart kl. 20.00
Sluttidspunkt: Lørdag d. 27/5 kl 14.30

Om spillet

Estros i flammer er et fantasy rollespil hvor spillerne er indbyggere i en driftig og rig multikulturel by bestående af indbyggere fra fem forskellige nationer. Byspillet lægger op til intriger, drama og karakterspil, og der vil i byen være en høj grad af lov og orden. -Der bliver slået ned på folk der trækker våben eller på anden vis opfører sig barbarisk. Men uden for byen hersker vildskaben, og her kan det være klogest at ‘slå først og spørge bagefter’.

Gennem opdelingen mellem byspil og vildmark ønsker vi at skabe gode spilmuligheder både for de spillere, der ønsker karakterspil, og de spillere der ønsker kamp og eventyr. -Og de der ønsker begge dele. En del af handlingen vil centrere sig omkring byens kro hvor det vil være muligt at høre rygter, indgå aftaler om giftermål og handel eller hverve eventyrere til sin quest. I byen er der desuden en rådssal som vil være ramme for noget af byens politiske spil. Byområdet er omgivet af skovområder som giver gode muligheder for hårdtslående eventyr.

Kontakt:

Spilleder Morten Petersen, tlf. 23959524, EposEstros@gmail.com
Praktisk leder og med-spilleder Rasmus Overgaard, rasmus.overgaard@efterskolen-epos.dk

Tilmelding:

Tilmeld jer ved at udfylde denne tilmeldingsformular.

Links vedr. Estros:

Facebookgruppe for klubpædagoger

Information om Estros’ fem nationer

Sted:
Efterskolen Epos, Færgevej 5 Fynshav. Der er en parkeringplads ved skolen, hvor biler og minibusser kan parkere. Skolen ligger 10-15 minutters gåtur fra Bøjden-Fynshav færgen.

Pris:
150 per person som inkluderer mad. Der bliver stillet engangsservice til rådighed.

Mågruppe:
Rollespillere i alderen 11-18 år samt klubpædagoger.
Overnatning:
Deltagere skal som udgangspunkt sove i medbragte telte, men skolen kan tilbyde overnatningsplads på gulvet i sin gymnastik- og teatersal om nødvendigt. Kontakt os på EposEstros@gmail.com, hvis I har behov for indendørs overnatning.

Hvis teltet kan gå for at være “ingame” inkluderer vi det som del af spillets by. Et telt er “ingame” hvis det i udseende kan være med i spillet uden at ødelægge illusionen (hvide lærredstelte er for eksempel velegnede). Hvis man kan gøre indersiden af teltet ingame, vil det være en bonus, men ikke et krav. Hvis I har et normalt/ikke in-game telt, vil der være plads til dette uden for spilomådet. Udover telt skal hver deltager medbringe eget overnatningsgrej.

Skolen stiller toiletter til rådighed under spillet.

Åben ild og sikkerhed:
Af hensyn til brandreglerne skal I aftale det med os, hvis I som gruppe ønsker at bringe levende ild til spillet, f.eks. i form af ildfade eller andet. I kan skrive dette i tilmeldingsformularen.

Spørgsmål:
Spørgsmål af praktisk art kan rettes til spillets praktiske koordinator Rasmus Overgaard, rasmus.overgaard@efterskolen-epos.dk eller evt. forstander Mathias Granum, tlf 50 54 54 67. Hvis dit spørgsmål er relevant for mange, kan du også stille det offentligt i arrangementets facebookgruppe for klubpædagoger.

Billeder fra tidligere Estros scenarier